torsdag 23 februari 2012

varför jag måste riva sönder en bok

När vi var ute på resande fot så köpte jag en sago-samlings-bok  att läsa för barnen. Jag kan själv aldrig minnas att jag läste dessa sagor som barn, men det är ju trots allt klassiker, tänkte jag.


Nu förstår jag varför mina föräldrar aldrig hade någon sådan här bok i bokhyllorna...

Är det inte på tiden att sagor som dessa blir bannlysta?
Hallå 2000-talet anropar!  


Jag hade ingen aning att stackarsTummelisa måste avstyra tvångsbröllop vid minst 3 tillfällen.


 Hallå kunskap om våldtäktsmän!?



Så nu måste jag tyvärr förstöra denna bok. Mina döttrar ska minsann lära sig att man inte följer med skumma mullvadar ner i mörka tunnlar om man absolut inte vill!

Jag föredrar till och med Alfons pappa som bara läser tidningen/ser på TV hela dagen och röker pipa inomhus! 



2 kommentarer:

  1. Jag säger bara EN sak: SJUKT!!!! //Kickan

    SvaraRadera