torsdag 16 februari 2012

dags för konsert

jag älskar musik!
jag älskar att lyssna live till vem som helst som behärskar en gitarr.

måhända lyssnar jag enbart till rockkanaler på radion, och i min cd-spelare snurrar (ja, för jag är fattig nog att enbart äga cd-spelare och ingen fancy pancy ipoood (ha!) eller liknande moderniteter) knappast något annat än rock'n'roll.

(och angående cd-spelaren så är det dessutom min dotters, som hon fick i julklapp av farmor! så jag äger tekniskt sett ingenting alls i musik-spelar-väg)

Hursomhelst.

Jag har fått biljetter till Rod Stewart!
(vilken dinosaurie är det?)

Och inte vilken spelning som helst, utan en spelning på en vingård längs norra östkusten, med enbart några tusen som får äran att lyssna!

det är inte så att min (hrmf, dotterns) cd-spelare har gått varm av hans toner genom åren.. men han är ändå en stor artist, och på en barnfri picknickfilt med en flarra rödtjut så kan jag inte se hur kvällen kan bli annat än underbar!

Nästa helg blir det konsert och jag känner mig laddad!

6 kommentarer:

  1. Va kuuul, blir säkert en toppenkväll! Såg Springsteen för ett antal år sedan och fast jag inte direkt är ett fans, var det en jätteupplevelse, för de där gamla veteranerna har verkligen hängt med av en anledning...samma är det nog med gamle Rod! :) kramisss!!! // Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur, både Bruce och Rod måste ju vara en hejare på scenen vid det här laget!! Dessutom kanske jag inte behöver känna mig så omodern för att jag inte har klippt håret på 5 år.. ;)
      kram!!!

      Radera
  2. Kommer att bli en underbar kväll!! Fantastiskt! Å extra häftigt att få se en legendar spela i en vinträdgård! Coolt!:-) kickan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut!!! jag hoppas man får ta lite bilder denna gång (även om det inte är lika kul att se som mr Cornell..)! :)

      Radera