onsdag 22 februari 2012

något att inte virka

Ibland sitter jag och läser pyssel/virkning/sy bloggar halva kvällen (och natten). det slutar ofta med att jag, närmare midnattstimmen, inser att jag inte fått något gjort alls, och går och lägger mig besviken på min egen tids-slöseri. Men ibland tänker jag att jag kan göra ett snabbt projekt innan sovdags, bara så jag känner att jag har gjort något.

Ikväll fick jag för mig att pimpa ett vanligt tråkigt hårband.

Själva projektet gick ju fort. Man tar ett befintligt hårband (snodd); och helt enkelt virkar täta maskor runt hela snodden.
Det var för bra för att vara sant. 

Jag höll mig vid gott mod hela vägen. Tills jag såg hur himla tråkig den blev!

Kanske kan man ha den som armband?
Eller inte.

Eller som den var tänkt, en hårsnodd.. Ja, det kanske går..

 .. eller näe, seriöst, vem försöker jag lura? Titta på den. Patetiskt!

Ash.

ps. nej jag har inte börjat knarka. Jag ser ut såhär efter kl.22.30 och inte sovit en hel natts sömn på cirka 3 år.

1 kommentar: