måndag 13 augusti 2012

virkad mössa med öronlappar

Senaste dagarna har det känts lite som höst.

Kände för att prova virka en mössa med öronlappar, och gjorde denna i nyfödd bebisstorlek:


Lite blaskiga färger på denna bild, i verkligheten är färgerna som på första bilden!
Har inte gjort en sådan garntofs/garnboll på cirka 20 år, så jag var pinsamt nog tvungen att googla för att komma ihåg hur man gjorde! ha!

Funderar på att göra minismå garnbollar att sätta i vardera öronlapp, fast det kanske bara vore otroligt irriterande för en bebis?

Nu måste jag bara hitta en bebis som kan vilja ha en mössa till hösten!
(båda mina barn försökte förgäves att få den på deras huvuden!)

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. haha vad underbart!! fast jag tror hon kanske är lite för stor för nyföddstrlk? Jag kan virka en större storlek, för finaste Edit! :)

      Radera
  2. Så himla fin!!! Å vilka härliga höst/retrofärger!! ;-)
    //Kickan

    SvaraRadera