torsdag 13 oktober 2011

har du rent mjöl i påsen?

Det är en fin och viktig gåva att ge sina barn lite miljö-vett.
Jag finner det inspirerande med människor som inte bara predikar om miljön, men också lever efter sina ord. Själv är vi inte världens mest miljövänliga familj, men vi gör det vi kan (läs: orkar)! Här i storstan är det ingen större prisskillnad mellan ekologisk mat och "vanlig" mat (förutom kött, men det berör ju inte mig haha!), så vi köper främst ekologisk mat och produkter för kropp och hem!

Vi hade aldrig vågat hoppas på den positiva effekt som vi misstänker att detta har haft!
Våra barn har haft eksem sedan bebistiden, en himla massa smörjande varje dag, stundtals med cortison. Men efter vi bytt ut deras schampo, tvål, tandkräm, tvättmedel (ja, och mat) mot ekologiska alternativ: så har problemet helt försvunnit! Inga mer kliande, inget mer geggande med krämer.. himla skönt!

I detta tecken så provade jag att virka en påse (då alla vet vilka otyg plastpåsar är!).. finns en enkel beskrivning här, som jag följde fram till själva handtaget, då hittade jag på lite mer rejäla handtag.



som fruktpåse

som leksakspåse

eller som åkpåse för en mjuk kär hund
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar