onsdag 19 oktober 2011

finn ett fel

Hej.
Idag har halsfluss nr 2 besudlat min hals (kanske så jag ska se ut som mitt körkort igen).
Med lite lagomt med feberfrossa och relativt mätt i magen efter en glass-only middag, så var jag ändå sugen på att sy något. Något litet och lätt. Ja, för att lätta upp dagen lite.
Spanade runt på mina favoritbloggar av människor som är seriöst duktiga på att sy, och halkade över denna superenkla lilla väska. Små väskor kan man väl inte ha för många av? Och så enkel att en tutorial var nästan pinsam. La till en ficka fram, och ta-da:


okej, lite skev. 
Men orkade inte mäta så jag gissade. Och nålar kändes ju också överflödigt. Men jag hade i alla fall matchat med blå färg i symaskinen, OCH sytt dubbelsömmar.

Men vänta.. 


Neej! 

Äh, fickor är ändå överskattade. 
orkar inte sprätta. 
känner att febern steg direkt liksom. 
godnatt. 

2 kommentarer:

  1. Hej, så himla söt! Otroligt fint med ugglor, verkar vara "inne" på allt möjligt här i Sverige just nu, inredning och barnkläder etc...


    Krya på dig, gumman!!!!!! // Syster

    SvaraRadera
  2. Uggletrenden verkar stark!! Man kan ju inte låta bli att gilla små ugglor! :)
    Får sy lite nya väskor med rätt-håll-uggle-fickor! :) kram!

    SvaraRadera