söndag 2 oktober 2011

att gå på konsert del 2

När Chris Cornell klev in på scenen i den relativt lilla Michael Fowler arenan i Wellington, så kan jag lova att jag hade inte varit mer lycklig ifall det var självaste Jesus som kom.
(Han såg för övrigt lite lik ut Jesus, då han låtit håret växa ut igen, inte för att jag träffar Jesus så ofta, men ändå)

Cornell sjöng galet galet galet bra! Alla gamla låtar som jag hade hoppats på, från Soundgarden, Temple of the Dog, Audioslave och hans soloalbum klämdes in till en underbar mix! Seriöst damer, detta är en man som lever upp till skyhöga förväntningar! Om han vill, så är han välkommen att flytta in när som helst (Eller så kan jag köpa cd-skivorna).

Tråkigt nog fick man inte ta några bilder alls, och det fanns en smärre armé av anställda som vaktade och anföll (nästan) de som smusslade fram kameror/mobiltelefoner. Jag var inte en av de modiga, så tyvärr finns inte en endaste smyg-bild att visa.

Jag ska nu dyka ner i sängen, hes av tjoande, ont i händer av allt klappande, ringer lite smått i mina öron.. men oj vad jag känner mig lycklig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar