tisdag 4 oktober 2011

För att kunna lämna kommentarer...

Hej, ursäkta här kommer ett ganska tråkigt inlägg..
Eftersom det verkar vara problem med att lämna kommentarer här på bloggen, så har jag spanat lite..
Eftersom jag inte är så bra på detta, så får ni som kan bättre, ursäkta mig! Jag har ändrat mina inställningar, men tyvärr vet jag inte om detta är tillräckligt för att det ska kunna gå lättare att lämna kommentarer för er, eller bara för mig!? Kan ju vara värt att prova att lämna en kommentar utan att göra de ändringar som jag gjorde nedan!

Som jag ser, så verkar det fungera om man har Chrome som webbläsare, men ifall man har Internet Explorer (klassiska blåa "e"-läsaren) så kan det vara så att inläggen blockeras av er dator!

Så här gjorde jag för att ändra detta..
1. Klicka på "Verktyg" (för mig är den högt uppe i högra hörnet), och klicka sedan på "internetalternativ"
2. Klicka på fliken "Sekretess", Sedan klicka på "Avancerat"
3. Rutan "Åsidosätt automatisk cookie-hantering" ska vara markerad/klickad, och kolla så att både "cookies från första part" samt "cookies från tredje part" är ifylld som "acceptera".
4. Klicka "OK", och "Verkställ"

När ni liks är inne på "internetalternativ" så kan ni också kolla under fliken "Säkerhet", där kan man lägga till min sida under Tillförlitliga platser (välj "platser" och fyll i min adress). Man kan också klicka i knappen "Anpassad nivå" och scrolla ner tills ni kommer till "Script"; där alla underrubriker ska vara "aktiverade"!
Klicka i "OK" och sedan "verkställ".

Jag har lånat denna info från sidan:  http://blogging.nitecruzr.net/2010/11/enabling-cookies-and-scripts-in-your.html

Ursäkta detta strulet!!!

Hoppas beskrivningen var förståelig!

Om någon vet något enklare sätt, eller om det är något som jag kan göra för alla, så är alla förslag välkomna (om nu ni får kommentarerna att fungera förstås!)!

Lycka till och tack till er som tar er tid och provar!!!!

1 kommentar: