måndag 17 oktober 2011

"Ska vi välja vad vi vill ha?"

Det var en lek som jag och mina fina vän Christina brukade leka som barn. Vi satt och tittade i leksakstidningar, hästtidningar, smyckestidningar, klädkataloger.. (ja beroende på tidpunkt och ålder, helt enkelt) och valde helt sonika ut vad vi ville ha. Hör o häpna, i norrlands landsbygd under 80-talet var detta faktiskt nog med underhållning för två unga damer!
(så att ingen misstolkar, så tilläggs att våran lek inte innebar att vi faktiskt fick dessa saker, utan fantasierna var nog!)

Min yngsta dotter verkar vara inne på samma spår..
"Benelli, Bimota, Norton, Ducati, BMW, Britten..." svårt att välja!




Farfars gamla bok "A-Z of Motorcycles" är definitivt en av de mest vällästa böckerna i hushållet, av båda döttrarna! Favoriter ska utses, vem är pappas favorit (Britten)? vem är mammas (BMW)? vem är stora M's (Moto Guzzi)? Vem är mini M's favorit (lite otydligt ännu då hon refererar till alla fordon med hjul, som "bil")?

Tack å lov är det gratis att drömma!

3 kommentarer:

  1. Hihi, bra där Mandy!! ;-) Rätta takter!!
    Oj vad jag minns den där leken väl! ;-D.. nästan så jag skulle vilja göra det igen!!
    <3

    SvaraRadera
  2. hihi ja det var manga timmar vi spenderade med den leken!!! Helt underbart!!! :)))
    (psst.. vi kanske kan valja en online tidning och leka pa distans?)
    <3

    SvaraRadera
  3. hihi, bra idé!!! ;-P

    SvaraRadera