söndag 16 oktober 2011

varning för känsliga tittare!

Okej, jag vill inte vara en sådan som bara ger den fiiina bilden av livet.

Hemmasydda barnkläder, ekologisk mat och underbara chris cornell är ju bara fragment av mitt liv som jag väljer att dela med mig (gaasp, jo det är sant!). Att vara 2-barnsförälder innebär också såklart att man får en massa skit (bokstavligen) under naglarna, att man är aptrött emellanåt (=typ dagligen för jag kan fortfarande inte lägga mig och sova innan kl.23), att man får lov att säga förlåt till sina barn för att man själv skrek och att man ibland låtsas inte se när ens barn hittar på något förbjudet hyss. Att vara människa innebär att man ibland får ett brev på posten med ens nya körkort, som togs just den dag på året då jag kände mig som fulast (läs  här.)


japp, här är jag, svullen med halsfluss så det står härliga till, så hög feber att jag knappt klarade syntestet för mina ögon vattnades så (och jag sluddrade i uttalet så stackars människan inte hörde vilka bokstäver jag sa) och inte hade jag tvättat håret på X antal dagar (veckor? vet vet? vem minns? vem bryr sig?) heller.

Tycker ändå det var elakt att dom inte redigerade bort mina röda ögon i alla fall! Herregud, lite medmänsklighet hade väl inte skadat?



Tycker förresten det är smart att det står "DONOR" på själva körkortet (eller "not donor" ifall man anser att man behöver sina organ i sitt nästa liv bättre än någon som fortfarande lever). Jag kan inte minnas att detta finns på svenska körkort?

Jag inser också att detta är den första bilden på migsjälv i bloggen. Nåndag ska jag bjuda på ett toksnyggt kort av migsjälv, för att kompensera. Sådeså.

4 kommentarer:

  1. Haha, ja, skrattar igenkännande när jag läser ditt inlägg; livet och dagarna går verkligen upp och ned! Och speciellt i småbarnsåren! Minns hur ofta jag tänkte ; att naturen som ordnar så fiffigt med en massa saker inte kan ordna så att småbarn sover hela nätter, why, why? Dock tycker jag att jag har en väldigt vacker syster, oavsett klösmärken, svullnad, ögonmojs...ja du vet, en skönhet klär i allt! Puss och kram!!!! // Linda

    SvaraRadera
  2. Eller Hur! Och tänder! Helt onödigt för barn!? Kan dom inte få tänderna först i senare delen av tonåren när dom ändå flyttat hemifrån!?
    Vilken tur jag har som har en sådan himla fin syster som skriver sådana underbart goa saker trots att jag ser ut som Sju Svåra År! Tack!!! Puss o kram tillbaka!!!

    SvaraRadera
  3. Men du, så farligt var det ju ändå inte!! ;-)
    måste hålla med linda där, allt kläder en skönhet!! :-)

    SvaraRadera
  4. haha, då måste bilden va otydlig, eller har ni båda bara "snäll-glasögonen" på! :)
    kramkram!

    SvaraRadera