onsdag 7 september 2011

en sån där dag

Jag har aldrig utmålat mig själv att vara fotogenisk eller ens på samma världshalva som fotogenisk. Idag mötte jag dock kanske något slags bottenmärke, då jag var tvungen att ta mitt NZ körkortsbild just idag, av olika anledningar. Problemet är att jag har feber samt förmodligen halsfluss (ska till doktorn om några timmar), så inte bara är jag vackert feberglansig i ögonen utan dessutom också svullen runt hela halsen. Lägg till dålig sömn och stripigt hår. Ja, och dessutom har jag ett härligt rött rivmärke från min äldsta dotter strax under ögat. Helt fantastiskt. 

Jag fick inte ens se bilden de tog (de ville väl inte skrämma lilla M som satt i mitt knä), men jag kan föreställa mig att jag förmodligen aldrig kommer bli insläppt i en bar, eller köpa alkohol, eller komma undan en fullständig drog-check ifall jag någon gång blir stoppad av polisen.

Jag ser verkligen fram emot att få mitt nya körkort.

2 kommentarer:

  1. Haha, eller näe det e inget att skratta åt, din stackare!! Fy tusan, det låter inte som du e nå kry alls :-( Hoppas du piggar på dej snart!!!...Fast jag ska inte sticka under stolen att det skulle vara ganska roligt att se bilden :-p

    SvaraRadera
  2. haha, ja vi får se när körkortet kommer om några veckor, om jag vågar visa det eller ej.. :S kanske kan användas i någon ny zombi-film eller nåt?

    SvaraRadera