fredag 9 september 2011

Rugby world cup och en massa mössor

Ikväll spelas första matchen i Rugby World cup här på NZ. Jag har alldeles nyss sett världscupens första Haka (krigsdansen på maori), och nu när jag berättat detta så behöver jag kanske aldrig mer besudla min blogg med rugby?

Efter ett dygn med antibiotika för min halsfluss, så blev jag sy-sugen igen. Dock fortfarande seg i kroppen och kreativiteten flödade inte direkt.. så det fick bli tunna (men fodrade), mjuka vår-mössor till barnen. För att mössor är lätta att sy, för att man aldrig kan få för många av dem (de lämnas överallt, i bilen, på dagis, hos farmor, göms i olika väskor..) och för att jag älskar mössor!



Förvisso är våren på intåg här, men för den som aldrig varit i Wellington så blåser det nästan jämt året runt, då är det skönt för de små öronen att ha lite skydd! 

Idag fick jag sällskap i syhörnan av min stora M. Hon älskar att pyssla med knappar, får ibland sy med riktig nål, klipper o pysslar. 

"jag ska sy en kjol till dig mamma"
"men åh vad snällt"
"jag ska bara mäta dig... men.. hum.. åh.. du börjar bli så lång mamma, jag måste sy en längre kjol"

(När ska jag egentligen börja bli lång?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar