söndag 23 oktober 2011

back from..

Denna helg blev ju otroligt trakig. En besok pa akuten, och sedan i stort sett isolerad hemma hos svarmor fram till mandag. Har i alla fall traffat mina sma fina barn idag, vilket var alldeles underbart da jag saknar dom som galet fastan det bara gatt nagra dagar! Sa, vadan detta? Har jag spetalska? Smittkoppor?
Nej, en halsfluss som overskred sina granser och tog egna friheter.
Dynga, rent ut sagt.

Men ikvall, efter nagra dagar i halv koma, sa drog jag mig in i duschen, och slapade mig ner for trappen och kurade upp i en mjuk fotolj med en varm kopp te och sag...
Varldscupsfinalen i Rugby! Men Jaa, grattis till All Blacks! Yey New Zealand!!!
Jag somnade inte, jag holl mig relativt intresserad (aven om jag tydligen hade missat att nz fick poang nar svarmor gick o hangde upp tvatten. Jag satt forvisso framfor tv'n, men maste ha smygbladdrat i en tidning just da).

Forresten.. tank att jag inte visste att finaste lilla svarmor kan komma pa saaa manga fula ord!
Utan svarmor hade jag garanterat somnat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar