fredag 17 februari 2012

på virkningsfronten..

..något nytt!
En otroligt duktig kvinna vid namn Lucy driver den här bloggen med många nyskapande projekt. 
Jag kunde inte motstå att prova hennes tokiga Happy Flower! 

Tyvärr är mitt garn-bestånd lite lågt, och färgerna blev lite tråkiga.. 


och inte heller har jag virkat de sista små detaljerna (som säkert gör hela grejen!)..


..men när stora M frågade "mamma vad gör man med den där blomman?" 
så hade jag inget vettigt svar och gnistan dog litegrann! 

Jag gillar idéen av en stor färggrann blomma, men jag undrar fortfarande, vad gör man med den?

Kreativa förslag mottages med djup tacksamhet men inget betalt. 


4 kommentarer:

  1. Vet du, såg nåt pysselprogram, då doppade de virkade dukar i stärkelse, tror det var florsocker och vatten, och gjorde skålar av dem... ganska coolt blev det! // Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. aha, detta låter mycket intressant! Måste bara virka en duk först :) Kram!!!

      Radera
  2. Gör sockerlagen så sockrig att den är på snudd att mättas. Sen är det bara att köra /Petra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska absolut testa detta på min blomma, återkommer med resultat!! Tackar!!!!

      Radera