söndag 12 februari 2012

750 mil

Att resa runt på en sträcka av inte mindre än 750 mil, varav min man körde varenda kilometer, innebär en himla massa tid att Virka!

Det har också varit en bra sysselsättning på kvällarna, utrustad med ett glas vin i en hand och virknålen i den andra så var semesterkänslan given!

Mitt första projekt var att virka en filt!



Det tog ungefär lika lång tid som den ser ut att ha tagit.

(eller förmodligen ännu längre, beroende på talang samt hur mycket vin man dricker samtidigt)

Mycket enkelt virkad med 3 rader färgglada dubbelstolpar och 1 rad vita halvstolpar, och så upprepa i en lång tid..

 Stor nog för familjesammankomster




jag måste medge att jag inte trodde att jag skulle bli en sådan mamma som virkar matchande saker till ongarnas dockor..

men helt plötsligt är man där ändå! 


vilket dessutom är extra smart eftersom mina barn inte ens tycker om dockor så dockan får ha sitt gamla täcke alldeles ifred! (Fast inom en snar framtid kommer det säkerligen ligga en nerbäddad motorcykel eller ett tåg istället)

Mitt andra projekt hann jag inte bli klar med.. behöver minst 750 mil till innan jag är färdig!
Någon som vill åka med på ny roadtrip?

4 kommentarer:

  1. Jag vill!!! ;) Men jisses anåda, vad duktig du är på sticka och greja! Skulle inte ens under hot kunna åstadkomma en sådan filt! (Och med bara EN hand, dessutom-då den andra var ockuperad av ett vinglas! ;))

    Mamma och pappa har f ö kommit fram, pratade med dem då de var på Arlanda, flyget hade varit en ren lyxresa sa mamma, halvtomt, så att de kunde ligga ned och sova! :) De lät fantastiskt pigga och glada! Kramen på er! // Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. hihi kom bara kom! :) jadu, det ser kanske mer avancerat ut än vad den är, för den är superlätt!!! Tar bara en massa tid förstås!

      Vad skönt att höra att gamlingarna kommit fram välbehållna! Hoppas de kan sova en natt hos er också, och berätta om lite äventyr! :) kram!

      Radera
  2. åååh vilken underbar filt!! Man blir så glad av den! :-)
    Hihi, låter förvrigt som ett trevligt tidsfördriv, att dricka vin å virka!! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tackar gumman! Ja, det var nog vinet som valde de glada färgerna! :)

      Radera