torsdag 24 november 2011

tant-varning utfärdas!

Eftersom jag tror/hoppas/vet att jag kommer ha en massa tid under vår road-trip att virka och sticka, så kändes det lite nödvändigt att ha ett eget stick-fodral (och för att jag närmar mig en mental ålder på 82 år)!
(Och eftersom det enda andra projekt jag sytt på länge, är en massa specialanpassade lakan för våra super-uppblåsbara madrasser.. och de vill ju knappast någon se!)

Så, denna gången gick det tok-fort, eftersom jag redan sytt ett förut. Körde i samma stil, och i samma stil ångrade jag även denna gång att jag inte använde linjal. Fast, vem bryr sig liksom så länge sakerna får plats.





Bäst tycker jag om de blå snörena med hjärtan, som kommer från min mammas tygsamling. Minns att jag lekte med dessa när jag var en liten fjärt! 

Ah. Fredagsmys är på intåg. 
ps. Tänk på att här är det redan fredagskväll när ni går till jobbet i vinter Sverige! 
(hatbrev undanbedes)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar