tisdag 22 november 2011

en jävulsk kjol som jag förmodligen aldrig ens kommer använda

äh det var alldeles för regnigt idag för att ta kort utomhus på vårt nya underverk!
istället passade det bra att sy en kjol.
TILL MIGSJÄLV!
inte för att jag typ någonsin bär kjol.
inte för att jag hade något mönster.
och inte för att jag inte syr fel och måste sprätta sprätta sprätta.

men här är den tillslut! Av ett tyg som jag inhandlade för inte så länge sedan på någon tygmässa (begagnat m a o), fast mudden är alldeles ny minsann!




Och så en live-bild med en av Nya Zeelands mest framgångsrika modeller

Nejdå. Det är bara jag. Fin med vänstra handen lite nonchalant sådär som man ska, medan den högra är lite mer Stark på höften. Valde jag fel karriär trots allt? 

Tack för att du orkade läsa!

7 kommentarer:

  1. Coolt :) Ja, om jag skulle göra mina egna kjolar så skulle jag kanske använda dem också. Safe:ar alltid med brallor. Dags att lära mig sy?

    Kram!

    Petra

    SvaraRadera
  2. Åååå, en sån kjol vill jag ha, sa Nora nyss! Och jag med! Så färgglad att man blir glad!Kramis!!! //Linda

    SvaraRadera
  3. Petra: ja precis! jag inbillar mig alltid att jag ska bära kjol, men drar mig alltid ur i sista sekund!! Vi får kjola ihop någon dag! :) Kram!

    Linda: vad roligt! jag har nog inte tillräckligt kvar tyvärr av tyget för att göra fler.. men om du skickar Noras mått så kan jag slänga ihop något annat :)

    Anneli: tack så mycket!!!

    SvaraRadera
  4. Tycker absolut att du ska använda kjolen!!! Den va ju råsöt!!! :-)

    SvaraRadera
  5. Okej Petra, det är en dejt! :)

    Kickan, tackar så mycket!!! :)

    SvaraRadera