söndag 20 november 2011

konserten som inte var rock'n'roll

Just det, glömde ju skriva häromdagen att jag var på konsert!
Jag fick som sagt gratis biljett till att se en inhemsk ung dam vid namn Hayley Westenra.
Jag måste medge att jag inte hört en enda sång denna människa tagit ton på när jag tackade Ja till min biljett. Men det kändes som ett bra tillfälle att lämna huset en sväng, få äta på restaurang och lyssna på ny musik.

Jag är i och för sig inte lastgammal. Men förutom jag, så fanns det bara två i konserthuset som var yngre än mig: en uttråkad 10-åring och Hayley själv. Jag kände helt plötsligt att kort jeanskjol var kanske fel val trots allt.

Hayley har en otrolig stämma, och sjöng riktigt fint. Helt ärligt så sjöng hon galet vackert. Nivet sådär vackert att det glittrade i gamlingarnas ögon. När Hayley var klar med sina låtar fick hon så mycket applåder att hon fick komma tillbaka inte mindre än 4 (eller var det 5?) gånger och sjunga ytterligare en sång.

Men man visste ju att konserten verkligen var över när personalen kom utkörandes med rullatorer.

Inte min vanliga genre kanske, men kul att se så många gamlingar komma på konsert!  Go Hayley!

2 kommentarer:

  1. Skrattar alltid gott åt dina små anekdoter, haha, tack för att du livar upp denna(i Sverige) stengrå eftermiddag! Kramis! // Linda

    SvaraRadera
  2. Men vad roligt att läsa! tack tack själv du som alltid tar dig tid att skriva en kommentar till mig! <3 Kramar i massor!

    SvaraRadera