söndag 6 november 2011

mera till samlingen

Jag kan inte minnas att jag tyckte speciellt gott om att måste följa med min mor på Ohlssons tyger som barn. Jag får minnen av svag damm-lukt, tråkiga tanter (ursäkta, men ja) och att vara alldeles för varmt klädd (just på den sista punkten är måhända själva butiken oskyldigt anklagad). Men någonstans måste det ha sått ett frö...

Såhär fasligt nära 30-sträcket, har jag på något mystiskt sätt transformerats till en sådan tyg-tant. Jag fullkomligt älskar tyger, att se på dem, känna på dem och med djup rynka i pannan & drömmande blick försvinna i dimman där jag syr alla möjliga kreationer..

Ni må så förstå att fabric-a-brac är lite av ett paradis för mig.
För totalt cirka 175 riksdaler fyndade jag dessa godbitar (i detta pris ingick även ett trettiotal underbara knappar, men dessa verkar redan min dotter ha gömt på hemlig ort):

Den i nedre högra hörnet är dagens favorit!

Blommor, prickar och lite mönster borde vara användbara

Blandat smått o gott. Högen till höger ett par meter av mudd-väv.  

Tvätta, klippa, sy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar