tisdag 20 mars 2012

virka mössa med blomster och arg modell

Jag har idag provat virka ny typ av mössa åt barnen.
Inspiration hittade jag HÄR
Sedan lade jag till en blomma också, som jag hittade HÄR

Lilla M fick agera möss-modell.


Och lyckades få till lite bilder av lilla damen som annars inte riktigt brukar vilja sitta still.  
 som sagt, kors i taket!


Sedan förvandlades lilla M till en helt vanlig blivande 2-åring som vägrar att samarbeta med sin moder

 Mössa av

 Gosa mössa

 Arg ("ään-gy" heter det på engelska)


7 kommentarer:

  1. Sagt det förr, säger det igen..du hade kunnat extra-vi(r)cka (haha) på Odd Molly- de e duktig och tjejen är så go. Den där ääängry-posen känner jag igen från min egen lilleman!! / Kram Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha extra-vi(r)cka! :) Tack så mycket snälla du!!! Japp, de små liven verkar lära sig tidigt hur man ser riktigt trotsigt arg ut! :) Kramkram!!!

      Radera
  2. Hihi, gullunge!!!
    Och va stoooor hon ha blivit, trodde nästan ett tag att det va Mandy som va modell!
    ps. Maggie å Kenny skulle bli ett sött par ;-)...å dom ha exakt samma ljusröd/blonda hårfärg oxå! B-) //Kickan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi vi får planera giftemålet i sommar tycker jag :) (altså, planera i sommar, inte utföra giftemålet i sommar). :) Ska bli så spännande att se hur stor Kenny blivit också!!! Han är säkert längre än min stora M!!! :))

      Radera
  3. It looks fantastic! So cute!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks!! And heaps of thanks for sharing your lovely pattern, i love it!!! :)

      Radera
  4. Jätte fin mössa!!
    Har du lust att översätta mönstret?

    SvaraRadera