lördag 17 mars 2012

Jag ska spela i rockband!

..eller nä.
Men jag har alltid velat kunnat spela gitarr.
för att jag tycker att det är så otroligt häftigt och nästan magiskt när någon är duktig på att spela gitarr.
och jag vill också kunna vara lite sådär magisk och cool.

Jag fick en gitarr i födelsedagspresent för ett flertal år sedan, då min man hade uppmärksammat min längtan efter att få bli gitarrproffs. Och här är jag, 5 år senare, och kan inte spela mer än Här kommer Pippi Långstrump på gitarr (och t o m den låter ganska bajs).

Men så idag, så fick jag låna en Ukulele av min fina vän Carla (Carla: I truly believe you can read this in swedish.. eh, swissgerman i mean..) och jag blev faktiskt övertygad!

Helt plötsligt verkar det som att man inte alls måste ha 3 meter långa fingrar för att få till knepiga ackord!
(och jag är helt övertygad om att både Jimi Hendrix och Brian May egentligen ville spela Ukulele, men bara de allra coolaste vågar. typ.)

Kanske kanske kanske kan jag få till det?
Jag har till och med blivit inspirerad att följa med på Ukulele-kväll på en pub på torsdag..
(även om svärmor tyckte att det bara lät som en ursäkt för att ta en öl)

Så nu får vi se om jag hinner lära mig lite ackord samt att det inte låter som kattmord när jag spelar, allt innan torsdagskväll.
(eller om jag bara ska fokusera på öldrickningen?)


Kuba sommaren 2007 (eller 2008? Eller? för många Mojitos. Visst ni förresten att det finns speciella frukost-Mojitos på Kuba? Är tydligen lite svagare än kvälls-Mojitos, men jag är inte övertygad) 
Det är jag längst till höger. 

4 kommentarer:

  1. Tyckte jag kände igen dig, du var lite olik dig i glasögon, bara! ;D kram och ha en bra dag! // Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja lite solbränd bara efter några veckor i Karibien. :) Kram tillbaka gumman!

      Radera
  2. Åååhhh...kan bara meddela att det finns fler som skulle vilja lära sej spela gitarr!!! Och avgudar de som är duktiga inom området!! Eller dom behöver inte va speciellt duktiga om jag ska vara ärlig, bara man kan slå några ackord framför en lägereld e jag nog nöjd å hänförd! ;-)... grannen ha gjort några tappra försök att lära mej några ackord...men ja fattar inte, nästa gång han ska fortsätta att lära mej ha ja glömt bort det första, haha..ehurrmm
    Men håller tummarna att du lyckas med dina planer! ;-) Kraam//Kickan

    SvaraRadera
    Svar
    1. visst är det något helt magiskt med det hela! och det känns nästan ännu mera magiskt då man själv inte lyckas!!! haha, känner helt igen mig i det du skriver! Man måste säkert träna varje dag.. men hur orka!?
      Kram kram och lycka till själv (vi kanske kan starta rockband tillsammans? hihi)

      Radera