söndag 25 mars 2012

på tu man hand

tyvärr blir det inte så ofta som jag och stora M går på äventyr tillsammans, bara vi två.
idag fick vi dock chansen att gå iväg en eftermiddag, på invigningen av ett nytt torg som råkar ligga bara ett par kvarter bort! detta måhända låter ganska tråkigt, men här brukar det nästan alltid komma folk i stora lass när det anordnas något!

Vi hann med att käka glass
jag: "får jag smaka av din glass?"
stora M: "näe mamma, den innehåller lite jelly-bitar, och det är Aaaalldeles för starkt för dig. Den är bara för barn"
jag förstår hinten och tjatar ej. 




Stor M fick också prova på att åka karusell för allra första gången (jag var tydligen för tung). Jag var lite skeptisk men hon höll krampartat fast i sin ratt och lyckades till och med klämma fram ett leende! Och sedan ville hon åka igen!

En riktigt mysig eftermiddag med min lilla stora dotter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar