tisdag 30 augusti 2011

premiär-turen

Äntligen fick jag lite tid över till att köra in nya maskinen! Eftersom min gamla Husqvarna inte kan sy i superstretchiga tyger, så var jag sugen på att prova med det tyg som har allra mest stretch i min lilla kollektion! Det blev en enkel tröja till stora M, mönster från Ottobre design (4/2008), men med lite modifikation (eftersom man aldrig bara kan följa ett mönster rakt av!)!


Okej, den kanske inte kommer vinna årets bästa syprojekt, men en start iallafall, och symaskinen skötte sig utmärkt...

..till skillnad från jag själv som gjorde en del fula sömmar.. 

Den blivande ägarinnan (som redan somnat) får vara min domare.

5 kommentarer:

  1. Du e en stjärna :)/ Sofia

    SvaraRadera
  2. Så himla snyggt!! tro du få börja sälja om du ska fortsätta så här!! ;-) (jag är en given kund!!)

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket snälla fina ni!!!
    Stortjejen har haft den hela dagen (så den måste vara godkänd antar jag)!

    SvaraRadera
  4. Jättefin!!! Vad du är duktig, en riktig allkonstnär!!! Kram! // Linda

    SvaraRadera