lördag 27 augusti 2011

min nya kompanjon

Idag har lilla M hjälpt mig att städa på gården. Efter stormen ligger det utspritt diverse skräp, spikar och sådant som stormar tydligen kan föra med sig.







Nu äre klart! 

Hur kul det än är att städa, så var detta inte dagens höjdpunkt.
Istället fick jag totalt oväntat ett Stort paket av min fina man (var tvungen att dubbelkolla så jag inte missat någon bröllopsdag, förlovningsdag, min födelsedag eller dylikt)! En helt sprillans ny overlocker! Min allra första Nya maskin!!! Jag har aldrig haft något emot att ha begagnade symaskiner, de har alltid fungerat fint för mig! Men det är visst en speciell känsla med att få lyfta upp en alldeles ny maskin!

Nu får min gamla Husqvarna 2000 (Trade Me fynd! Härligt med lite svenskt sällskap i syhörnan!) stå bredvid min nya skinande kompanjon!




3 kommentarer:

  1. Tjoho Stina.
    Cool blogg, snygga grejjer du gör. Du måste ha eget label också, med tanke på att din nya fina maskin ser ut som ett litet rymdskepp så lär det ju bara spruta ut grejjer ur den.
    Hälsa Andy och kidsen, bloggen ligger nu under favoriter.
    Ta hand om er och ha det super.

    SvaraRadera
  2. WOW!!! vilken underbar make du har!! vilken fantastisk present!! :-D Lyckliga dej, den är du verkligen värd! ;-) Å ja gillar tygerna du har runt omkring maskinen, verkligen härliga retrotyger!! Såå roligt med din nya blogg oxå, läser med iver ;-)

    SvaraRadera
  3. Erik, kul att du hittat hit! Hahah, ja det är verkligen som ett rymdskepp!!! Coolt, då ska jag hålla världen uppdaterad! :)

    Kickan, ja han är en go make!! och lyckliga mig som har både go make och overlocker :) Ja visst är det underbart med retrotyger, är helt fast!!!! Love it!!!

    SvaraRadera