söndag 13 maj 2012

virka lätt: handledsvärmare

Jag fick snabbt dra ihop en värmande halsduk och ett par handledsvärmare till mig själv, då maj inte levde upp till mina förhoppningar. Min snälla mor hade lämnat en stor påse med garner som väntade på mig i lägenheten när vi landade.

Handledsvärmare med många färger är absolut lättast och snabbast att virka som en fyrkant och sedan sy ihop.

Mycket enkla! Lite indrag för handled, och en ökning för själva handen, men annars är det rätt fram med halvstolparna!

 Sedan syr man ihop och lämnar en öppning för tummen

öppningen pryds sedan med ett varv på rätsidan. 

Drog till med en snurrig halsduk i extremt matchande färger.

Inte så bra action foto.. men jag har fått mycket användning för både värmare och halsduk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar