söndag 15 april 2012

Bokomslag av tyg

Fattigdom har ingen nöd. När en vän fyller 40 så får man göra något själv, fastän man helst skulle vilja köpa något fint!

Eftersom denna vän har nyligen börjat sy själv, så tänkte jag att en fin rejäl bok att skriva ner alla sy-idéer i kunde kanske passa. Klätt med ett av mina favorittyger så blev det lite roligare!


Tyget med fjärilar är nytt men knappen gammal!
 Baksidan och blommig och jag var tvungen att sätta en lapp över där fula stygnen som håller fast snodden!  


Insidan har en ficka för att hålla koll på alla små lappar man brukar annars ha flygande överallt!


Har inte sytt med symaskin på ungefär ett halvår, så det var skoj att köra lite!!! 



Hade jag haft mer framförhållning kanske jag hade gjort en sådan här (haha)..

Med hjälp av knivar, pincetter och kirurgiska instrument gör Brian Dettmer dessa osannolika konstverk! Ingenting läggs till, utan allt är utsnidat från själva boken! Kolla HÄR för mer underbara bilder!  







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar