fredag 4 januari 2013

haargh..

Vem hittade jag i fönsterbrädan?

ta-daa, en vegetarian-T-rex!                                                

"Men du får ju inte förstöra farmors blommor!!"

Varpå lilla M säger med ledsna ögon och svagt darrande underläpp
"men dinosaurien var ju så så så hungrig"
och lägger sedan till "...och han hade ingen mamma"


Varpå jag finner mig själv fångad i min 2-årings nät och utbrister
"Näe stackaren, var är hans mamma då?"
(vilket jag redan vet svaret på):
"Hon jobbar på sjukhuset med sjuka sjuka barn"
Varpå jag glömmer bort att jag var arg och mjuknar av lite dåligt samvete (trots att jag just börjat jobba igen) och tycker nog att dinosaurien var ganska smart som försörjde sig själv. Utan mamma och allt.

Det känns bra att man är så himla konsekvent och saklig i föräldraskapet.

2 kommentarer:

  1. Hihi, vad rolig du är och vad M är klurig! :D Ja, råkar du glömma barnen när du är på sjukhuset kan du vara lugn nu, de vet hur man överlever! :D

    Kram på er!

    // Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, nu kan jag gå på jobbet med gott samvete! Tack å lov för handlingskraftiga barn liksom. :) Kramkram

      Radera