torsdag 3 januari 2013

Årets sy debut (leggings med mini-mudd)

Jag har fått (kanske mer erövrat) ett syrum!

Det är litet men jag får plats. Samt mina cirka 57 svartsäckar med tyger, 2 symaskiner och en himla massa extra tillbehör. Hela kalaset har legat nedpackat i 1,5 år på grund av platsbrist.

Jag blir lätt nostalgisk av tyger (någon slags genetisk åkomma).
Jag kommer ihåg vid vilken affär/mässa/second hand/sopkorg jag köpt/hittat varenda tygbit (också någon slags genetisk åkomma, eller hur mor!?).
Med andra ord, det tog tid att packa upp!



Men nu är det mesta på plats, och symaskinerna fungerade kanonfint båda två direkt! Lycka! 




 Eftersom jag inte sytt på länge, fick det bli något enkelt på premiärturen!
Superstretchiga halvlånga leggings till stora M, med mjuk resår upptill och mudd nertill.


Sydde även in en elefant-lapp baktill, så att hon ska lättare veta vad som är bak o fram!

Jippi! Ser fram emot många sytimmar nu!

4 kommentarer:

  1. Symaskin skin skin Syma mamma mammaskin. .. :-)

    SvaraRadera
  2. Jättefina!

    Härligt med en egen hörna, skönt att slippa plocka fram och bort grejer hela tiden!

    Och ja- övertygad om att du har ärvt mammas gener då det gäller syprojekt - dessvärre fick du alla, tycker att jag kunde fått åtminstone förmågan att sy i en knapp, hihi! :D

    Kramis!

    // Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen lyxigt att slippa städa undan hela tiden!!!

      Mäh, jag vet ju att du kan sy ju! Eller hur! Dessutom fick du tillräckligt med konstnärlig ådra faktiskt, så det var ren tur att lite sy-gener fanns kvar till mig!

      Kram :)

      Radera