lördag 5 oktober 2013

virkad pall överdrag / crochet stool cover

Ta-da! Klar!

                            Ett stycke virkad överdrag till en pall!           





Jag köpte billiga pallar på returbutiken. Stod i valet och kvalet att måla dem eller virka något kul. Sedan fick jag syn på den HÄR sidan och blev kär.

Mönstret till fåglarna finns att hitta via länken, sedan var det att virka fritt runtomkring tills allt flöt samman.  
         
Ett tips är att lägga kreationen under press så fort man tar en paus. Det vill säga, lägg tunga böcker eller vad som helst som får garnet att lägga sig platt, annars är det svårt att få någon styrsel alls i projektet.

Var kul att virka fritt och inte följa något annat mönster än pallens storlek och form.
     
Nu har jag tre pallar kvar...  







4 kommentarer:

  1. jag säger bara; WOW!!!!!
    //Kickan

    SvaraRadera
  2. Fabulösiskt :) Jag är sjukt impad. Ska du göra de andra pallarna likadana?
    /Petra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack gumman! Jag har börjat med pall nr 2, försöker få till lite hederliga skator haha! Vi får se hur det går. Ha en skön helg! Kram!

      Radera