torsdag 11 oktober 2012

virkat pannband (beskrivning)

Jag hade en gång tänkt att virka en poncho till barnen.
Men när jag kom några varv på vägen, så kom jag att tänka på att det måste det vara det mest korkade klädesplagg till en 2-åring.
Så mina virkade rader låg orörda i en garderob länge innan jag istället sydde ihop det till ett pannband.





Inga konstigheter.

Virka 72 lm.

Varv 1: 1 fm i 2a lm från nålen. *1 lm. Hoppa över nästa lm. 1 fm i nästa lm.* Upprepa ** till slutet av lm raden. Vänd

Varv 2: 1 lm. 1 fm i första fm. *1 fm i nästa luftmaskehålet. 1 lm. Hoppa över nästa fm.* Upprepa ** avsluta med 1 fm i sista fm på föregående varv. Vänd.

Varv 3: 1 lm. 1 fm i första fm från föregående varv. *1 lm. Hoppa över nästa fm. 1 fm i nästa luftmaskehålet.* Upprepa ** till sista 2 fm: Avsluta med 1 lm. Hoppa över nästa fm, och virka 1 fm i sista fm. Vänd.
Upprepa varv 2 och 3 till önskad bredd. Sy ihop med hjälp av trådarna från färgbyten och vänd på kalaset! Klart!


One size...


Håller små öron varma i stränga Wellington-vindar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar