söndag 3 juni 2012

kalas!

Igår ordnade vi kalas för lilla M! Det blev ett familje-kalas med mina föräldrar, syskon och syskonbarn och syskonpartners!

Först tog vi bussen ut till min systers hus, som var snäll att låta oss alla invadera!


 Min lilla fis älskar nyckelpigor, och det kändes som en bra tårtprojekt! Den såg inte direkt köpt ut.. men men!                          Jag fyllde tårtan med lager av glasskräm, choklad-citron fluff samt blåbär och täckte sedan med marsipan med laktritsmynt. Huvudet är gjort av 3 chokladmuffins som täcktes med tjock chokladsås och godisögon!


Vi hann med en hel del lek och öppna otroligt fina paket!
Och vi fick också träffa en helt ny liten människa, lilla E, en till go liten kusin som passade utmärkt med i gänget!
Sedan sjöng vi för stumpan, som var halvt besatt av tårtan!

 Stora M räknade sig själv till stortjejerna (hennes älskade kusiner!), och fick se på film och äta popcorn! 

Tack alla som kom och gjorde lilla M's dag så fin!!! 
Och stort Tack för alla presenter till både lilla M, stora M, samt mig och Andy!!!! 




4 kommentarer:

  1. Såå underbart att ha er här, hela fina familjen! Riktigt lyckad kväll, med hela gänget! Fin-fina bilder, men du vet väl att du har min tillåtelse att Photoshopa mig, alt sudda lite .... ;D Kramis, kramis!!!! // Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var verkligen trevligt!!! ursäkta att vi lämnade i sådan hast! Känns som att klockan bara flög fram på slutet! Vi kanske kan göra om någon kväll? Haha, här suddas ingenting alls, speciellt inte du!! kramkram!

      Radera
  2. Vilken underbar tårta!! Du e alltid så uppfinningsrik!.. slutar aldrig förvånas över dina idéer! ;-)
    //Kickan

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha ja jag frågade helt enkelt vilken typ av tårta hon ville ha, och svaret var Nyckelpiga! Så det var bara att lyda! ;)

      Radera