onsdag 24 april 2013

Virkad filt klar?

En fördel med att ha halsfluss är att man inte orkar röra sig så mycket, och att fästa trådar blir ett lagom jobbigt jobb. Så jag har fäst trådar, och fäst mera trådar och till slut så blev den klar!





Gjord av alla möjliga restgarner jag kunde hitta!
Jag tänker mig att jag någon gång ska virka i mer uppdaterade färger.. typ grått eller vitt eller svart. Men det är ju också ganska trevligt med lite färg i tillvaron, eller?

Nu är bara frågan, ska jag göra en kantrand eller ej? Och i så fall, vilken färg?

Tills dess, så ska jag självömkande krypa ner under täcket i självömkan, knapra vidare på smärtstillande och drömma om varma sommardagar (utan halsont).


16 kommentarer:

  1. WOW!!! Blev supersuperfin!! vet inte om jag tycker det behövs nån kant...men i så fall tror jag svart skulle rama in alla starka färger fint och få de att lysa ännu mer.
    Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar Anna!! Jag funderar också på svart.. Kanske vore bra att få något enhetligt över det hela? Måste klura en stund.. kram och ses snart! :D

      Radera
  2. Jätte jätte fin-viiilll haaaa! ;) Lät dock inte kul med halsflussen, huga! Krya på dig, gumman! Kram! // Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack syster!! Bättre göra bort sjukdomarna nu än om en månad iaf (om det finns någon rättvisa i systemet?!)! :) Kramkram

      Radera
    2. tycker det låter väldigt förutseende och som en bra plan! längtar efter en frisk stina som kommer tilm sverige. inte länge kvar nu. wiii! kram/Anna

      Radera
    3. Anna, Ja jag hoppas min plan fungerar :) Vi får planera in en dejt i Juni?!? Jobbar du i sommar? Kramkram!

      Radera
    4. jag har börjat ett nytt jobb och vet inte hur det blir med semester än, men har önskat v28-32. absolut ska vi ses iaf! har äntligen fått internet hemma nu. har bara skrivit från mobilen ett tag och lite drygt att skriva nåt längre då. Ska försöka få iväg ett mail med lite uppdatering till digninom en snar framtid. kramar

      Radera
    5. Ps.vad är teal?

      Radera
    6. Japp, vi ordnar en dejt, det är ett måste! Ser fram emot ett långt mejl med uppdateringar! Och ser fram emot en dag/kväll med praaaat i sommar!:D Många kramar! (ps typ mellan grönt och blått, googla!)

      Radera
    7. google är bra! röstar nu också på teal! :-)

      Radera
  3. Superfin filt oavsett om du ramar in den eller inte :) Jag hade nog haft svårt att inte rama in, för ibland känns det mer komplett och färdigt efteråt. Skulle inte ha tagit svart men någon dovare färg. Teal gissningsvis. Jag är långvarigt och lyckligt kär i teal :)

    /Petra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är väldigt beredd att hålla med dig Petra. Teal är galet snyggt! Hade inte tänkt på den kombinationen, men det låter som en bra idé! Ska nog ta mig en tripp till garnaffären inom kort! Tack för tipset! :)

      Radera
  4. Vassigo! Och underbart att höra att du kommer och vill vara med oss i sommar igen! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såklart jag vill :) Fast det är lite tråkigt att du inte kommer vara där (?), men vi får ses iallafall!!! Kram!

      Radera
    2. På gott och ont hoppas jag att vi inte ses på jobbet, men väl någon annanstans. Kanske i fårhagen hemma hos mig? :) Eller varför inte med en (för mig alkoholfri) öl på uteservering ^^. Hä lös'sä :D

      Radera
    3. Abselut! Såklart he lös sä! Jag kommer gärna ut och träffar dina fyrbenta vänner! men säger ju heller inte nej till en öl :)

      Radera