tisdag 12 februari 2013

Fleecefilt med virkad nalle

Jag fick en oväntad ledig dag. Jag hade redan hunnit lämna barnen på dagis när de ringde och frågade om jag ville vara ledig idag (chock-artat då det brukar vara tvärtom)!
Fåsse, ensam hemma. Inget jobb som väntar. Inga barn som behöver ses efter. Jag borde ha vilat istället (jobbar konstiga tider nuförtiden) eller satt mig ner med en bra bok och stor portion glass, men nej, jag dök in i pysselrummet!

Provade att klippa av en bit fleece, sydde sedan langettstygn (se ex här) runt kanterna med garn.
Sedan var det bara att virka!


Vem är jag?
 Ta-da!

En nalle med mjuk mage!




Som ni ser blev det inte de snyggaste langettstygnen i historien kanske. Men om man tar sig tid och mäter avstånd mellan dem och sådant pillrigt, så blir det säkert bra.
 


När lilla M kommit hem från dagis såg hon genast till att förse sin docka med den nya filten/djuret.

Det var en bra prov-storlek. Kanske nästa gång får den bli aningens större så den kan passa för riktiga barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar