fredag 27 januari 2012

Southern Lakes part 2

Efter nagra dagars taltande utanfor Glenorchy, sa flyttade vi oss upp pa bergen till en plats vid namn Moke Lake. Denna plats ligger narmare Queenstown, men anda mitt ute i ingenstans!


Lilla M pysslar i graset

jag sitter och virkar i +30 grader
sjalva Moke lake som vi campade vid

det hela var en otroligt vackert plats pa jorden.
Och vi hade otroligt vackert vader ocksa.. men sa en dag kom den stora fjallstormen, och varat stackars talt blev valdigt platt och vinden slet sonder en betydande del av ytterdelen.. fast inget som inte lite silvertejp kunde rada bot pa!


vi akte in till Queenstown och akte upp i en gondola for att kolla pa utsikten

lilla M, jag och min fina man

Queenstown i all sin glans

jag o lilla M njuter i solen

kallt vatten men valdigt badsugen liten dam
 Men sa en dag sag vi att vadret skulle bli riktigt kallt, och sno! Sa vi packade ihop talten och bodde en natt i stuga i QT. Och tur var val det, for nar vi vaknade pa morgonen sa var fjallen tackta i sno mitt i sommaren!

Dessutom blev vackra lilla Moke Lake invaderad av ett stort film-team, da de skulle borja bygga upp en hel by alldeles vid taltplatsen och spela in en thriller..(se HAR), sa det var dags att packa ihop!


Men en vacker utsikt blev det idag nar vi korde fran Queenstown till Wanaka..



Vi korde upp pa hoga hojder..


..och genom vackra dalar..

hela vagen hit till Wanaka! 

Ursakta eventuella stavfel..
jag har ikvall varit och druckit en hel ol (barnfritt!) med de blivande brudparet! Och imorgon ska vi pa deras brollop! Ska bli sa himla skoj och jag langtar!!!

7 kommentarer:

  1. wow, helt underbart ser det ut- blundar och önskar jag vore där precis...NU!! Kram Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja helt underbart ar det! Fast kallt emellanat.. Men har sett manga fina klattringsplatser och tankt pa er! kram!

      Radera
  2. Oj så vackert !! och det är minsann inte bara mannen som är fin i den familjen ;)

    SvaraRadera
  3. ojojoj vilka ställen ni varit på!! Shit va vackert!! :-) Och som föregående talare sa, det är inte bara mannen som är fin i eran familj! ;-) Hoppas ni får en fortsatt bra resa och vilken tur ni hade silverteip med er, haha ;-p
    Miss U All!! pussar å kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Silvertejp ar verkligen ett Maste nar man e ute o aker! :)
      Ja det ar verkligen underbart omrade.. massor av folk som har hastar ocksa, och man kan gora langa turer med hastar.. ifall du kommer hit sa lovar jag gora en tur med dig!:)
      KRAM!

      Radera
    2. Låter underbart!!! Måste komma över å hälsa på!!...om inte annat för att få se dej på hästryggen, hihi ;-)

      Radera